Scénář 19. Gawaina

legendy - informace pro povolání - typologie postav

Úvod

Legendy

Za mořem je Říše, které vládne císař Ó ten mocný. Jedno z císařských měst se jmenuje Jerdol. V Jerdolu je Hladká věž a na ní je mezi jinými poklady magický klenot Charubolt. Pro něj se vypravili Belaur, Fenestius a neznámý zloděj. Dopravili se tajně do Říše, cestou jim pomáhal kníže Muaetl, který nemá císaře rád. Výpravě se málem podařilo Charubolt získat, ale jejich poslání bylo prozrazeno. Na vrcholu věže se střetli s Císařským kouzelníkem Févem a podlehli. Jen zloději se podařilo prchnout. Ale viděl Jerdolský poklad, a tak ho to tam táhne zpátky. Sbírá družinu, protože už zná úskalí cesty a ví, že se na cestu nemůže vydat sám. Říše je totiž totalitní stát s mocnou armádou, tajnou službou a má krutého vládce.

Poslání

Každé povolání má poslání jiné. Zloděj chce odnést co nejvíce pokladu. Kouzelník se má alespoň jednou nasoustředit u Charuboltu, aby do něj přešla část jeho síly. Léčitel je ve skutečnosti protičísařský agent, který má doručit Muaetlovi kontraband. Válečník půjde Belaura rituálně pohřbít, protože je příslušník stejného rytířského řádu.

Stručný děj

Družina se vypraví přes moře, vyhledá Muaetla, přejde Pláně, dostane se do Jerdolu, tajným vchodem na věž. Tam je nachytá Fév, což bude final ficht. Děj bude omezen na nejdůležitější setkání cesty, nebudeme to zdržovat nějakými hloupostmi. Tažení bude děláno jako klasická trasa. Parametry postav jsou psány pro velmi silnou a zkušenou družinu.

Nultý chod

Semináře nebudou, informace pro povolání budou písemně. Bude potřeba uznat brnění, talismany, paklíče a rozdat peníze podle kvality kostýmu. Družiny se imaginárně přeplaví přes moře, organizátoři půjdou tam, kde začíná děj.

Další chody

Přístavní krčma

Hospodská nabídne na prodej cokoliv. Parametry A. Družina by se mohla na chvíli usadit a popít. Kolem půjde hlídka.

Přístavní hlídka

3 císařští vojáci kontrolují doklady. Parametry C. Dají se uplatit (5 st za družinu), nebo přemoci. Patrně si přivolají posily. Ať už to dopadne jakkoliv, družiníci dostanou radu, ať z Přístavu raději rychle zmizí. Cesta vede k Muaetlovi.

Muaetlův hraničář

Varuje před vojáky. Pokecá a možná dá magy. Parametry H.

Císařští vojáci

Parametry C. Mají jasný úkol zaútočit na družinu.

Muaetl

Kníže marky. Stěžuje si na to, že proti němu císař fakticky útočí. Družina by zde měla spát. Kníže popíše družině další cestu, která vede přes Pláně. Opět varuje před císařskými vojáky, ale také před Févovými příšerami. Stěžuje si, že mu před nedávnem zmizel komoří a ukradl mu krásnou dýku od Belaura.

Muaetl by měl od léčitele dostat kontraband měsíční ingredience. Heslo pro předání je “Jodid” + “draselný”.

Císařští vojáci

To samé v bledě modrém. Parametry C. Mají úkol zaútočit na Muaetlovu marku, potažmo na každého.

Dwimerlak

Févova létající příšera. Parametry E. Létá, krouží, křičí a nakonec útočí. Pravé jméno DwiduvaMerlakulus

Malý lid

2 hobiti. Spokojeně si tu žijí nepovšimnuti. Sbírají bylinky. Poradí, že nejzajímavější rostou u studny Vábú a na horách Zmaru.

Studna Vábú I

Imaginární událost. Velmi stará studna, ve které je zvláštní svěcená voda. Tu si družina může nabrat. Okolo rostou žluté magy.

Supi

Několik supů. Mají hlad a útočí. Parametry J, ale trochu silnější.

Hory Zmaru a stařec Johan

Zvláštní místo s rozvěšenými magy a imaginárními bylinami. Žije tu stařec Johan. Parametry I. Pravé jméno VoduZabal. Povídá o historii, o Jerdolu, který už je v dohledu, o strážích u bran a o tajných cestách pod hradbami. Ty cesty hlídají staré příšery, které se občas probouzejí. Pravé jméno příšery Oduloindulon.

Johan kdysi viděl Charubolt. Dalo mu to vekou sílu (dokonce létal). Pak ale Císařští kolem Charuboltu postavili Hladkou věž Johanova síla se zmenšila. Až bude Charubolt osvobozen, tak se starcovi moc zase vrátí.

Dá fialové magy. Pravděpodobné místo pro spaní.

Neprůchodná brána

Vcelku mírumilovní nejméně 2 strážci u brány. Mají příkaz cizince zásadně nepouštět. Pokecají. Pokud je budou přemoženi, přichystáme družině velmi drsné další boje, do nichž budou přicházet stále noví vojáci, takže družina ustoupí nebo umře.

Cesta pod hradbami I

Imaginární popis tajné chodby začínající pod hradbami. Úvodní dveře by měl zloděj v družině zvládnout. V popisu jsou pravidla, která vymezují prostor chodby.

Obří pavouk

Žije v chodbě. Něco na způsob červa, čili hodně organizátorů v malém prostoru málo zranitelní. Parametry E. Pravé jméno OduloIndulon.

Hospoda U Vola

Hospoda ve městě. Relativně klidná. jídlo, pití, kecy atd. Možná spaní. Hospodský by měl poznat zloděje a znovu mu ukázat cestu na hladkou věž. Ale předtím může družina navštívit alchymistu nebo vězení.

Alchymista

Pomatenec vlastnící spoustu zajímavých předmětů. Shání byliny z plání a měsíční ingredienci, vyrobí za ně pár dobrých věciček, to nechám na požadavcích hráčů.

Vynechatelné vězení

Místo, na němž budou shromáždění zatím mrtví hráči. Fakt, že nejsou mrtví, se dá vysvětlit útokem naplocho (nebo Févovou nekromantií, což by nemělo být zřejmé a projeví se to v pravý čas).

Výstup na věž I

Z hospody vede cesta pod skálu, která symbolizuje Hladkou věž. Družina by to pomocí reálného lana měla zdolat. Nechť si ho nahoře uvážou, pokud to svedou (nejspíše kouzlem). Regulérnost by měl někdo z nás kontrolovat a chytat padající těla. Nahoře družinu čeká spousta imaginárních místností, které jsou symbolizovány lístečky nebo provázky. Cestou je pár pastí.

Belaur a Fenestius

První překvápko. Rytíř a učenec, kteří mají být mrtví, si tady pobývají. Měli by být přátelští. Ve skutečnosti jsou samozřejmě oživení nebo zmámení Févem. V pravou chvíli na družinu zaútočí.

Poklad I

Imaginární událost popisující první místnost s pokladem. Charubolt tu zatím není.

Kostlivci

V tu chvíli přicházejí ke slovu kostlivci - jednak znovuvstalí Fenestius s Belaurem a další. Svěcená voda proti nim funguje smrtelně.

Charubolt

Další místnost, tentokrát s Charuboltem. Družina by se zde měla pokusit nasoustředit. Vyléčí je to úplně. U Charuboltu by měl být organizátor, který bude hrát “Charuboltouvu tvář”.

Fév

Přilétá oknem na neviditelném Dwimerlakovi. Parametry F až G. Pravé jméno KamnaZabal. Vydává se za Johana (stejný organizátor) a pokusí se družinu zmámit. Něco ale nebude hrát, bude se divně chovat, takže by to nakonec mělo přerůst ve Final Ficht. Fév kouzlem povolává kostlivce a jede se.

Kouzelník z družiny ale nemá pravé jméno Féva. Proto se v určitý okamžik zjeví Charuboltova tvář, která sama na Féva zakouzlí první Cestu. Pokud kouzelník zachytí pravé jméno, je v pohodě.


Informace pro povolání na cestu do Jerdolu

Informace pro kouzelníka

Fév je císařský kouzelník. Jeho pravé jméno není známo. Je naprosto oddán císaři, ale často za něj rozhoduje. Je zákeřný. Často používá kouzelné převleky. Proti svým nepřátelům nevystupuje veřejně, ale rozsévá v jejich okolí zlé magické stvůry. Není známo, že by používal nekromantii, ale je to možné. Vtip má patrně 4.

Charubolt je černý magický předmět dosud neprozkoumaných vlastností. Jeho podstatou je DOBRO, proto například Févovi není skoro k ničemu. Jeho fyzikální vlastnosti se s časem mění. Je živý. Za určitých okolností mluví.

Fév často cestuje na Dwimerlakovi. Je to velká létající příšera. Dwimerlak se ale často vyskytuje samostatně. Je jich pravděpodobně víc. Protože ale všichni mají stejná pravá jména, tak se to jméno profláklo - DwiduvaMerlaKulus.

Za pláněmi žije starý mudrc, jehož moc už ale velmi pohasla. Říká se mu Johan. Živí se bylinkářstvím.

Poslání

Kouzelník se má alespoň jednou nasoustředit u Charuboltu, aby do něj přešla část jeho síly.

Informace pro léčitele

V Říši na Pláních rostou zvláštní byliny. Žijí tam zlí supi.

Kousek před Jerdolem je místo, kde stařec Johan pěstuje byliny. Je velmi starý a dobrý.

V Jerdolu žije slavný alchymista.

Muaetl potřebuje měsíční ingredience na výrobu tajné zbraně. Alchymista v Jerdolu za ně bude také vděčný. Vezmi si je s sebou. Heslo pro styk s Muaetlem je “Jodid” + “draselný”.

Charubolt je starý magický předmět. Je DOBRÝ! Má mysl. Neměl by se odnášet z místa, které si vybral pro svou práci.

Poslání

Léčitel je ve skutečnosti protičísařský agent, který má doručit Muaetlovi kontraband měsíční ingredience.

Informace pro válečníka

Beleaur byl příslušník stejného řádu jako ty, však ty víš, kterého.

Proti nemrtvým by měla fungovat svěcená voda.

Motto: Nejlepší kouzla umí meč.

Poslání

Nalezni mrtvolu Belaura a rituálně jej pohřbi. Nebo jej alespoň velmi pomsti.

Informace pro zloděje

Už jsi tam všude byl. Ten poklad je prostě úžasný.

Pod hradbami Jerdolu vede cesta, která začíná dveřmi. Když jste tam tudy šli, spalo tam něco smradlavého.

Cestou na hladkou věž se dají čekat pasti.

Poslání

Odnes co největší část pokladu.

[Akce/Detaily/patka.htm]