Na podzim v roce 1995 se k nám dostala pozvánka na Pána prstenů nebo nějakou podobnou hru. Dohodli jsme se, že tam pojedeme, připravovali jsme se, ale nakonec z toho sešlo. Někteří kamarádi byli zklamaní, protože se na to těšili a připravovali si postavy. Mně a Marťůlovi to bylo docela líto a začali jsme přemýšlet, jestli nějakou akci neuděláme sami. Seděli jsme takhle jednou v jeho pokoji a já se ho zeptal, zda to tedy uděláme. A on řekl, že jo.
Král Gawain pozývá dobrodruhy do Rovesenu, aby našli jeho synovce Beneta Orlozuba a
zachránili království před drakem.
Byly tři družiny, vedli je Roža, Honza Dolejčí a Tač. Nejdelší meče hráčů
měly 60 cm, průměrný počet životů 3. Hrálo se celou sobotu, v neděli byl souboj s
drakem. Dodnes toto tažení někteří hodnotí jako nejlepší, snad proto, že bylo
první.
Královna Tuana ze sousedního království má problémy. Trápí ji kníže Rozha,
nekromant a zlý kouzelník. Král Gawain vysílá na pomoc družiny dobrodruhů.
Tři družiny vedli Tač, Marťůl a Pišin. Hrálo se podle druhé verze pravidel, která
se od dnešní liší jen trochu. Zavedly se delší meče a soubojový systém. Z mého
pohledu bylo toto tažení velice špatně organizované, protože bylo příliš
složité a opakovali jsme stejné chyby, jako na Brdech.
Naprosto jednoduchá zápletka. Je třeba zahnat draka. Vypravila se na něj družina lovce Martinase. Nakonec jej zdolali. Byla to nejpohodovější hra. Úplně v klidu stačilo pět organizátorů. Zjednodušilo se počítání kouzelnických magů. Hrálo se na Bóžáku u Slaného.
Opakování scénáře s Bílým drakem obohacené o některé prvky z Beneta. Hrály 4 přespolní družiny, na témže místě. Díky dostatečnému počtu organizátorů se hrálo v pohodě, ale končilo se příliš za tmy.
Adam připravil tažení pro jednu družinu na Brdech v Neřežíně, poblíž hradu
Valdek. Hrála jedna družina, kterou vedl Sir Lucias z Quercu. Měli za úkol zachránit
princeznu Rilwig ze spárů nekromanta. To se nakonec moc nepovedlo, protože princezna se
sama stala nekromantkou a část družiny zajala.
Poprvé byl použit kouzelný souboj. K mému překvapení dopadlo tažení velmi dobře,
ale končilo se za tmy a nestíhalo se. Závěrečná bitva byla v neděli na hradě.
Králíček zorganizoval tažení s jednou družinou, v níž byli členové později označování jako Skřeti. S nimi byla bílá kouzelnice Gendrim. Hrálo se v prosinci na Hájích u Slaného. Hra byla krátká, protože se brzo stmívalo. Scénář byl poněkud jednoduchý, úkolem bylo projít na konec cesty a všechno zabít. Docela se to povedlo.
Géza připravil velké tažení pro tři přespolní družiny. Hrálo se u Slaného na Bóžáku. Bylo to v březnu, takže byla zima a brzo se stmívalo. Poprvé se použil hvězdicový chod (s úspěchem). A také se poprvé použil vrchový systém přestupů. Opět se opakovala věčná slabina času, když se dohrávalo za tmy.
Zatím nejsložitější scénář vedl dvě družiny (vedené Luciasem a Letem) do království Peří. Tam je očekávala nemocná královna Headis se svým věrným kancléřem Bělobrkem a se spoustou problémů na vyřešení. Hrálo se celý den za báječně příšerného počasí, které zařídil Králíček. První zavedení křížkovacích přestupových tabulek. Po dlouhé době se s úspěchem použily oblastní chody. A čtvrtý chod byla několikrát opakovaná bitva proti všem organizátorům.
Nad zeměmi Elfů a Trpaslíků se vznáší temná moc démona Fuingora. Král Thónar
vysílá poselstvo se žádostí o pomoc. Přichází pouze několik dobrodruhů. Jedna
družina byli Skřeti se špatným kouzleníkem a druhou vedl Tajpan - to byla snad
historicky nejslavnější družina. Byli v ní temný kouzelník Tajpan, nekrodruid
Nekro, zákonně dobrý paladin Kris a tupý žoldák Pišin. Udělali spojenectví dobra
se zlem majíce v úmyslu se po splnění úkolu navzájem zabít. Fuingor to za ně
vyřešil, když je všechny zabil sám.
Hrálo se u myslivecké chaty na Mšeci. Počasí bylo na květen docela tropické, ale
byvše v lese jsme přežili. Poprvé se použila fáborková identifikace postav a
hyperkouzla. Závěrečný souboj se hrál v neděli.
Nekromantka Rilwig drží již rok v zajetí část družiny, na pomoc se vydávají
Marvin, Evald a Danwin. Podaří se jim osvobodit je a spolu se vydávají na cestu s
cílem Rilwig zničit. Cesta vede mimo jiné kolem obra Drtikola.
Hrálo se po dva dny za pěkného počasí v nádherném prostředí kolem hradu Valdeku.
Tažení se velmi povedlo.
Podle osvědčeného scénáře si tentokrát zahrálo pět družin u Slaného v Roklince a kolem Bóžáku. Použily se všechny typy chodů. Hrálo se podle verze pravidel 5 beta, což byla (alespoň co se týče přestupů) slepá vývojová větev. V sobotu se opět dohrávalo za tmy, ale tentokrát se s tím skoro počítalo. Tohoto tažení se účastnilo asi 25 hráčů, což je zatím nejvíc.
Král byl zákeřně otráven. Arcidruid zpomalil čas, ale i tak je ho na sehnání
protiléku žalostně málo. Radu by mohli znát Sluneční mniši, cesta je však
pečlivě střežená nepřáteli.
Dvě družiny vedli Kris a Lucias. Hrálo se na Kejkole mezi cáry mlhy, paprsky slunce a
posledními zbytky listů na stromech. (Poprvé jsem si zahrál ve družině.) Bylo
zavedeno nové kmenové povolání - zloděj. Zkoušel se šermíř a mág. Vrátili jme
se ke starému počítání zkušenosti. Přestože měl Adam problémy se dvěma
družinami, myslím, že se to moc povedlo.
Hlavička připravila otevírání sezóny 1998 ve Višňové na Berounce. Posláním bylo odvrátit černého draka, nebo ho zabít. K tomu bylo třeba získat mnoho předmětů a indicií. Hrály tři družiny. Zajímavá byla bitva všech hráčů proti všem organizátorům. Družiny vedli Conan (Králíček), Máca a Gendrim.
Strašlivě se naklonila země. Původ toho se nachází na severu v zemi Zero, kde
sídlí Maiar. Ti mají kousky zlého svitku, který se začíná scházet. Je třeba s
tím něco udělat.
Hrálo se na Bilichově, družiny vedli Robin a Gendrim. Proslavil se maia Leslék, který
si pro audienci vybral plošinku uprostřed rybníka. Hra proběhla podivně, scénář
byl příliš volný. Smrtelně jsem naštval Králíčka, ale byla to moje vina.
Hráčům se to snad líbilo, ale já mám dojmy smíšené.
Jedna krásná kněžka se zalíbila králu Gawainovi, takže bude svatba. Obřad ale
narušil Lovec, jehož jméno není známo. Družiny se vydávají pomstít pohanu,
pomůže jim Měsíční mystik. Tak začíná děj čtvrtého Adamova tažení.
Hrálo se v okolí Valedku. Jednu družinu vedl Conan, druhou já (Yuhů).
Experimentálně se zkoušel hrát alchymista. Tažení se úžasně povedlo.
Na hradě Pravda se hrál první svět. Bylo to něco nového. Vládl tu Králíček
coby Král Miroslav, ale byl několikrát vystřídán. Šířila se byrokratická nemoc,
intrikovalo se, bojovalo se proti příšerám, skřetům, byrokratickému drakovi a
temným silám.
Asi dvacet hráčů a deset organizátorů trávilo na hradě několik dnů, během nichž
se leccos dělo. Byla poněkud upravená pravidla, zavedlo se pravidlo o potomkovi,
poprvé se používala pravidla pro dveře. Přestože se plýtvalo časem, hráči
chodili v chumlu a bylo málo cizích postav, celkem se to povedlo.
Úkolem družin bylo získat ukradený temný meč, ten ale zmizel v minulosti. A tak
bylo třeba vydat se za ním, cestování v čase je ale náramně těžká věc. Přesto
se ale nakonec na počátku věků utkali postmoderní dobrodruzi s loutkou, která
držela živý meč.
Na Bóžáku se hrálo dosti klasické tažení pro čtyři družiny. Celé tažení se
odehrávalo na neuvěřitelně malém kousku nepřehledného prostoru, takže jsme se moc
neutrmáceli. Tedy kromě tvůrce Leta, který to všechno oběhal. Většina věcí
klapala až neuvěřitelně hladce. Končilo se za světla, hráči se bavili a někteří
z nich i přežili závěrečnou polní bitvu.
Téměř veřejného Gawaina se účastnily čtyři družiny, z nichž bylo více než polovina prvohráčů. Družiny vedli kouzelníci Lambra, Riki, Šermíř a kouzelník netradiční výšky, leč tradičního jména Mrakoplaš. Cesta vedla do Severní marky, kde se ztratil kníže, vyskytuje se tu bazilišek, kouzelný strom a mnoho svatyní. Družinám se povedlo rozplést složité vztahy různých kultů a nakonec nalézt i knížete (jehož zpravidla omylem zabili). Hrálo se na Bilichově za dost dobrého počasí, které zařídil Králíček. Tažení proběhlo hladce.
Hrála jedna družina mistrů ve složení Raves, Gendrim, Arcidruid, Lopo a Robin. Poslání měli různá, leč nakonec se jim podařilo překonat úskalí a dostat se k živému kameni Charuboltu. Na Hladké věži tam pak v tichosti zapadajícího slunce čekali, zda kámen promluví, zatímco za okny se rozléhal nenávistný křik hlídkujícího Dwimerlaka.
Malá akce poblíž Slaného proběhla během jednoho slunečného dne. Poprvé se trochu více hrály pasti, imaginární terén a podzemní chodby.
Naprosto netradiční pojetí Gawaina, dokonce stále ještě uvažuji, má-li se Trojzubec Gawainem nazývat. Hráči rozdělení do černé a bílé strany hráli proti sobě, ne proti organizátorům. Byla vytvořena zcela nová pravidla. Hrálo se o věže a artefakty. Zúčastnilo se třicet hráčů, což byla polovina očekávaného počtu. Hra byla celkem krátká, protože začalo velmi pršet a zápletka se vyčerpala. K vyvrcholení zápletky ani nedošlo, protože jsme byli mokří a mnoho hráčů odjelo. Osobně hru hodnotím jako nepovedenou, třebaže hráči ji přijali kladně.
Na Hradě Pravda se tentokrát sešlo asi padesát hráčů. Zhruba deset patnáct organizátorů mělo co dělat. Scénář nebyl zrovna moc propracovaný, ale nakonec jsme to uběhali. Základní zápletku, pokud jsem to pochopil, představoval bludný rytíř Daniel a příchod Ďábla. Bůh Pravdy Fišpán se inkarnoval do myši a odstěhoval se, ale po odchodu Daniela se opět vrátil.
Gawain, fantasy hra naživo: www.gawain.pc-slany.cz
Na hlavní stránku - Píše Yuhů - Mail: dusan@pc-slany.cz
Smrt vtipným skřetům!