Věstník Gawaina

Léto 2001

Věstníky:

 Jaro 1999, Září 1999, Říjen 1999, Listopad 1999, Prosinec 1999

Jaro 2000, Září 2000, Říjen 2000

Léto 2001, Září 2001,

Září 2002

www.gawain.pc-slany.cz/aktuality/

Byla Pravda 2002

Pátý ročník světa Pravdy. Zní to skoro neuvěřitelně. Letošní ročník se obzvláště povedl :-).

Otevírala se zřídla

V království Pravdy se otevírala zřídla do jiné dimenze. Vylézaly z nich bytosti zlé, podivné i dobré. Zlé ale převažovaly. Aby se do světa vrátila rovnováha a dobro, zřídla bylo nutno zavřít. Postupně se jich otevřelo jedenáct podle systému v pentagramu. Chrabří hrdinové ale všechny problémy vyřešili, zřídla pozavírali a nakonec i (někteří) zachránili jednorožce uneseného do pekla.

Králíček se nudil

Králíček na sebe letos vzal nevděčnou roli hospodského (je to dost práce), za což ovšem nakonec sklidil vděk. Vlastní hra se k němu ale moc nedostala, protože hra byla narozdíl od dřívějších Pravd koncipována více do lesa a méně do hradu. Na hradě prostě moc bitek neprobíhalo a hráči neměli potřebu v hospodě shánět informace, protože jich dostali hodně od jiných postav.

Scénář

Příběh vymyslela zejména Gendrim, podrobnosti a děj sestavil zejména Vlček, já (Yuhů) jsem dohlížel na to, aby hra nevázla a scénář se dodržel. Většinou se to povedlo.

V tomto ohledu byla Pravda unikátní -- poprvé se hrál svět podle přesného psaného scénáře. K tomu, že se scénář dodržel, pomohlo zejména dobré počasí a perfektní tým obětavých organizátorů.

Mapa

Nakreslili jsme si relativně přesnou mapu herního území, což se ukázalo jako klíčová věc (zejména pro rozmístění zřídel). Přesnost byla určena na vlčkokroky. Křižovatky, cesty a území dostaly názvy (protože velkou mapu kreslila Helenka, vyskytly se i názvy Hůrka, Divočina apod.). Hráči prakticky nebloudili a organizátoři... vlastně také ne. Mapa se ještě bude hodit.

Fronty občas

Narozdíl od minulých ročníků front před setkáními nebylo tolik. Bylo to dáno tím, že jsme se snažili paralelně rozbíhat více větví příběhu, bylo více vstupních míst a téměř vždy se zavírala dvě zřídla najednou. Až poslední den, v sobotu, to bylo moc lineární, a tak někteří museli před patrovou věží z kostí hodně čekat. Když už jsem u toho, Radosť vymyslel, jak v jednom dungeonu zahrát tři různá rozestavení místností po sobě.

Papírová setkání

Výborná Vlčkova vychytávka ušetřila hodně organizátorů a času. Na přípravu papírů, které jsme potom rozvěšovali po lese, strávili s Gendrim celý víkend. Ale asi se to vyplatilo. Vlček vymyslel systém, jak se papíry čtou, jak označit, kdy jsou platné, jak na papírová setkání reagovat a že se musejí číst nahlas. Moc jsem nevěřil, že to bude fungovat (dříve jsem papírová setkání trochu zkoušel a moc se nedařila), ale fungovalo to myslím perfektně.

Noční questy

Příběh hodně gradoval při výpravách, které dobrodruzi podnikali každý večer. Bylo to dost náročné na přípravu, ale stálo to za to. Ve středu v noci se zavíralo zřídlo mrazu rozvazováním krystalového řetězu ve světle životů -- svíček. Ve čtvrtek nesli odvážlivci oheň z Griswoldovy výhně na zahnání stínů. V pátek jsme chtěli zavřít zřídlo smrti preventivně, jenže strašlivý Kostěj už stačil vylézt z pekla, a tak záchranu prchajícím přinesli až do náhlého světla se vynořivší párek mlčenlivých jednorožců. Osobně tuto chvíli považuji za životní zážitek.

Takže OK

Díky fantastickému nasazení organizátorů, náladě hráčů a zejména obrovské práci Vlčka s Gendrim hodnotím tento ročník Pravdy jako historicky nejlepší. Někdo může mít názor jiný, ale takhle to vidí samolibý hlavní organizátor, který je nakonec na jednu stranu rád, že to má za sebou :-) Ahoj za rok!


Gawain, fantasy hra naživo: www.gawain.pc-slany.cz
Na hlavní stránku - Píše Yuhů - Mail: dusan@pc-slany.cz
Smrt vtipným skřetům!