Věstník Gawaina

Léto 2001

Věstníky:

 Jaro 1999, Září 1999, Říjen 1999, Listopad 1999, Prosinec 1999

Jaro 2000, Září 2000, Říjen 2000

Léto 2001, Září 2001

www.gawain.pc-slany.cz/aktuality/

Byla Pravda 2001

Čtvrtý ročník Světa Pravdy se opět uskutečnil na krásném hradě Pravda a dopadl vcelku úspěšně. Přijelo zatím nejvíc hráčů (asi 40). Za řízení hry odpovídala netradičně celá čtveřice tvůrců -- Gendrim, Králíček, Vlček a Yuhů. 

Následující kapitoly rozebírají, co se na Pravdě dělo a co nás při tom napadalo.

Rád zde vystavím nějaké vaše postřehy a příběhy, napište mi na dusan@pc-slany.cz.

Vypravěč a nástěnka

"Informace se hráčům musejí tlačit," zní nyní hlavní heslo Gawaina. Proto jsme zvolili systém brífingů, během kterých se hráčům měl schematicky nakreslit celý děj následujícího dne, aby věděli, co budou dělat.

Prostě jsme vzali velký papír a kreslili jedno setkání po druhém. Prvotní obava, že by pak toho hráči mohli vědět příliš, se ukázala jako zbytečná. Alespoň se orientovali v ději.

Před samotným kreslením přicházel vypravěč legend, kterými se příběh uvozoval. Že se z vypravěče vyklubala finální zlá příšera, je příběh jiný.

Mokrý víkend

Hrálo se od středy do soboty, ale celý pátek a sobotu pršelo. Byl to takový neustálý ceďák. Mnozí se posmívali mému tvrzení, že jsme ve statisticky nejsušší oblasti Čech. 

Déšť vcelku narušil program. V pátek se nestihlo, co se mělo, a dohrávalo se před tmou a za tmy, když Králíček předtím na chvíli déšť zahnal.

Sobota z rána vypadala tragicky, neboť déšť ještě zesílil. Nakonec jsme rozhodli, že to dohrajeme (a nepojedeme předčasně domů). Zkrátil se scénář, nasadili jsme rovnou finálnější setkání, raději blíže a uvnitř hradu. Bylo zajímavé pozorovat, jak se hráči, kteří se do té doby skrývali před každou kapkou, najednou s vervou vrhali do soubojů a vyjednávání v nejprudším dešti. 

Etapy dne

Velmi se osvědčilo zavedení přestávky na oběd. Odstranili jsme tím nekoordinované odcházení ze hry na jídlo, což byl podle mě jeden z nepříjemných symptomů minulých ročníků. 

Přestávka byla od dvou do tří a dělila tak den na dvě tříhodinové etapy (od 11 do 6). V jedné etapě byly dva chody, čili se stihly čtyři chody za den. Sice se to málokdy stíhalo přesně, ale rámcově to vycházelo. 

Fronty

Největší slabinou letošního ročníku byly asi fronty, které se tvořily u setkání. Bylo to dáno trochu větším počtem hráčů, než jaký jsme předpokládali a na jaký jsme zvyklí. Do budoucna máme poučení, že bychom neměli dělat prvotní klíčové setkání a možná všechna klíčová setkání zdvojovat. 

Pravidla šlapou

Nesmírně mě před odjezdem potěšila Atalante (autorka nebo spoluautorka pravidel Ishadu), když mi pochválila pravidla. Hraje se podle nich už třetí rok. Drobné úpravy se světlem, umíráním, potomky a systémem měny a jídla z toho dělají funkční systém pravidel pro svět.

Vesničan a měšťan

Kdo neudělá zkoušky do povolání, stává se vesničanem nebo měšťanem. Vesničan má tesák a tři životy, měšťan má jednoručku a dva životy. Může přitom dále usilovat o přijmutí do cechu. 

Potomek

Dvojice hráčů opačného pohlaví si může zaregistrovat potomky. Když pak někdo z nich umře, nepřichází o všechny schopnosti, ale je na polovině zkušeností (nebo víše, to určí mistr povolání). Kdyby potomka neměl, bude s novou postavou na nule.

Smrt

Hráč se může po smrti zapojit do hry ihned po té, co si na hřbitově udělá hrob. Stává se měšťanem nebo vesničanem a vyhledá svého mistra povolání, který rozhodne, zda nová postava může vykonávat stejné povolání, jako ta stará. Nová postava (bez použití potomka) má nulovou zkušenost, mistr může rozhodnout o nějaké vyšší počáteční hodnotě zkušenosti.

Herní jídlo

Někteří hráči na to zapomínali, ale měli pravidelně platit v hospodě herními penězi svoje imaginární jídlo. To trochu odčerpávalo hotovost z oběhu.


Gawain, fantasy hra naživo: www.gawain.pc-slany.cz
Na hlavní stránku - Píše Yuhů - Mail: dusan@pc-slany.cz
Smrt vtipným skřetům!