Herní čas v Gawainovi se liší od normálního, reálného času. Zatím, co v reálném světě uběhne jeden den, v herním světě Gawaina je to asi jeden týden.
Základní časovou jednotkou je jeden chod. V reálném světě jsou to přibližně dvě hodiny, v herním čase odpovídá jednomu dni. (Nejmenuje se to den, protože by se to pletlo s reálnými dny.) Jedno tažení má tři až osm chodů, nejčastěji kolem pěti. V jednom chodu družina zvládne kolem pěti setkání.
Pokud se hraje podle modelu "svět", je konec chodu pevně vázán na nějaký reálný čas. Nejčastěji po dvou až třech hodinách.
Chod pro družinu začíná a končí spaním. Spaní trvá deset minut reálného času. Kromě jiných efektů se při spaní každému hráči vyléčí jeden život.
V první řadě musí tvůrce tažení rozhodnout, kolik buce chodů a kolikrát se spí. (Počet spaní = počet chodů minus jedna.) Pak už existují tři základní způsoby, jak určit, kdy začíná nový chod (a tedy kdy má družina spát):
Je jednoduchý. Pokud není organizátorů víc než asi tucet (a to snad není nikdy), hraje každý organizátor v každém chodu jednu postavu. Samozřejmě z toho pravidla existuje nespočet výjimek, ale základní myšlenka taková je. Družiny spí také proto, aby se organizátoři stihli přemístit.
Podle chodů se také měří trvání dlouhodobých efektů jako například nabíjení artefaktů, opravy zbroje, trvání očarování nebo soustředění kouzelníků.
Gawain, fantasy hra naživo: www.gawain.pc-slany.cz
Na hlavní stránku - Píše Yuhů - Mail: dusan@pc-slany.cz
Smrt vtipným skřetům!