Píše Králíček, napište mu: arcidruid@centrum.cz aktualizace: březen 2000 |
K oddělením "Motivace Gawaina" - "Jedy v Gawainovi" - "Nová povolání".
Teď ještě, co se mi momentálně honí hlavou
Toto okénko je namířeno proti Yuhůově ješitnosti, zpátečnickým názorům a bude vytvářet ostrou kritiku všem hovadinám, ať už je napsal kdokoliv. Také vás bude informovat o tom, co se mi zrovna honí v hlavě. To vše se samozřejmě bude týkat Gawaina (a jemu podobných), fantasy a trochu také cyberpunku.
A začneme hned.
Samozřejmě souhlasím s tím, že by Gawain neměl být pro vybranou elitu vlastnící kroužkovku, ale alespoň pěkné (nikoli překližkové) meče dodají hře správnou atmosféru.
Jsem velkým zastáncem modelu SVĚT a tak se ho musím zastat. Nezastírám, že je to systém nevychytaný a pro hráče složitější, pro některé až nehratelný. To ovšem ponejvíce značí něco o kvalitě hráče (ať se urazí každý koho se to týká :-)). Co se týče příběhu, jak Yuhů tak vehementně prosazuje, vím že je to model vychytanější a na organizaci jednodušší, ale přijde mi v některých případech velmi ztuhlý a neohrabaný. Hráči jsou podle připraveného scénáře vrháni do situací, které ovšem v dějovém kontinuu mohou postrádat logiky. Takový hráč je potom zmaten a zážitky, které mu z tohoto nakonec zbudou, je jen prostá rubačka a né fantazialní prožitek. Samozřejmě nebývá to vždy, ale stávají se takové případy. Svět, je-li dobře připraven, nabízí, alespoň trošku zkušenému hráči, možnost vyniknout charakteru jeho postavy a v daných situacích jednat podle svého vědomí a svědomí. Otvírá tedy mnohem větší škálu zážitků a způsobů hry, ale závisí na každém jak se k této nabídce postaví. Jsou-li dobrá pravidla, a ty myslím už nyní máme, a je-li hravý člověk, co si přát víc než dobrý Svět! A věřte, zažijete takové příběhy, že každý scénář bude na to krátký. Mno model Svět je zatím nově narozené dítě, ale už pomalu roste a až vyroste.....
Většina věcí, které zde Yuhů uvádí je opravdu závažný problém. Hlavně u začínajících hráčů. Ovšem jedy jsou pěkné, všudypřítomné (aby se nemuselo vše řešit přes magii) a spoustě hráčů ve hře chybí. Proto najde-li se tvůrce, který si myslí, že to s jedy zvládne, pak proč né. Obzvláště si myslím, že se jedy dají použít ve Světě. Pro tuto možnost bych jedy alespoň částečně standardizoval.
všechny uvedené způsoby jsou možné, závisí jen na lidech a na tom jak si s tím vyhrajou
odolnost proti jedu bych vyřešil takto v rámci přílišného nezesložiťování: u příšer nechť si každá posoudí je-li odolná nebo ne, u hráčů má částečnou odolnost alchymista ( po dosažení určitých zkušeností, nebo jako schopnost). Odolnost se pak dělí na 1) žádnou - mají obvykle všechny postavy a většina humanoidů 2) částečnou - mají všichni ostatní humanoidé, někteří alchymisté a některá zvířata a silnější magické potvory; znamená že průdy tímto jedem způsobené se redukují na polovinu zaokrouhleno dolů (zranění, čas atd. smrt - až po čase) 3) úplnou - mají obvykle nemrtváci, draci a drakům podobní a nestvůry astrální sféry = démoni atd.)
Nebojte se, už jsme Yuhůa přesvědčili o zaklínačovi (pro zkušenější a schopné hráče), hraje se a vychytává se alchymista, na Pravdě byl poprvé zkoušen nový hraničář (hrál ho Buster a hrál ho výtečně) (jo a jsou na něj dost těžké zkoušky, hihi). Ve světě je povolováno po úvaze spoustu různých hybridů. Jinak, Adam připravuje mnicha - také vyšší povolání, ale v toho ještě moc velkou důvěru nemám. Ve světě také funguje nekromant, ale je povolován velmi obezřetně (i když jak to vypadá je celkem vyrovnaný). O paladina od dob Krise není větší zájem a tak se nehraje a jeho pravidla zanikla (nebyla úplně vychytaná). Existuje také šermíř, který se též příliš nehraje, neboť na něj nejsou vhodní adepti a vlastně ani mistři cechu.
Gawain, fantasy hra naživo: www.gawain.pc-slany.cz
Na hlavní stránku - Píše Yuhů - Mail: dusan@pc-slany.cz
Smrt vtipným skřetům!