Vítejte

v Králíčkově korekčním okénku!

Píše Králíček, napište mu: arcidruid@centrum.cz

aktualizace: březen 2000

K oddělením "Motivace Gawaina" - "Jedy v Gawainovi" - "Nová povolání".
Teď ještě, co se mi momentálně honí hlavou

Toto okénko je namířeno proti Yuhůově ješitnosti, zpátečnickým názorům a bude vytvářet ostrou kritiku všem hovadinám, ať už je napsal kdokoliv. Také vás bude informovat o tom, co se mi zrovna honí v hlavě. To vše se samozřejmě bude týkat Gawaina (a jemu podobných), fantasy a trochu také cyberpunku.

A začneme hned.

K oddělení "Motivace Gawaina"

ad Středověk

Samozřejmě souhlasím s tím, že by Gawain neměl být pro vybranou elitu vlastnící kroužkovku, ale alespoň pěkné (nikoli překližkové) meče dodají hře správnou atmosféru.

ad Svět

Jsem velkým zastáncem modelu SVĚT a tak se ho musím zastat. Nezastírám, že je to systém nevychytaný a pro hráče složitější, pro některé až nehratelný. To ovšem ponejvíce značí něco o kvalitě hráče (ať se urazí každý koho se to týká :-)). Co se týče příběhu, jak Yuhů tak vehementně prosazuje, vím že je to model vychytanější a na organizaci jednodušší, ale přijde mi v některých případech velmi ztuhlý a neohrabaný. Hráči jsou podle připraveného scénáře vrháni do situací, které ovšem v dějovém kontinuu mohou postrádat logiky. Takový hráč je potom zmaten a zážitky, které mu z tohoto nakonec zbudou, je jen prostá rubačka a né fantazialní prožitek. Samozřejmě nebývá to vždy, ale stávají se takové případy. Svět, je-li dobře připraven, nabízí, alespoň trošku zkušenému hráči, možnost vyniknout charakteru jeho postavy a v daných situacích jednat podle svého vědomí a svědomí. Otvírá tedy mnohem větší škálu zážitků a způsobů hry, ale závisí na každém jak se k této nabídce postaví. Jsou-li dobrá pravidla, a ty myslím už nyní máme, a je-li hravý člověk, co si přát víc než dobrý Svět! A věřte, zažijete takové příběhy, že každý scénář bude na to krátký. Mno model Svět je zatím nově narozené dítě, ale už pomalu roste a až vyroste.....

K oddělení "Jedy v Gawainovi"

Většina věcí, které zde Yuhů uvádí je opravdu závažný problém. Hlavně u začínajících hráčů. Ovšem jedy jsou pěkné, všudypřítomné (aby se nemuselo vše řešit přes magii) a spoustě hráčů ve hře chybí. Proto najde-li se tvůrce, který si myslí, že to s jedy zvládne, pak proč né. Obzvláště si myslím, že se jedy dají použít ve Světě. Pro tuto možnost bych jedy alespoň částečně standardizoval.

Účinky

Hlášení

Přenos

všechny uvedené způsoby jsou možné, závisí jen na lidech a na tom jak si s tím vyhrajou

Východiska

odolnost proti jedu bych vyřešil takto v rámci přílišného nezesložiťování: u příšer nechť si každá posoudí je-li odolná nebo ne, u hráčů má částečnou odolnost alchymista ( po dosažení určitých zkušeností, nebo jako schopnost). Odolnost se pak dělí na 1) žádnou - mají obvykle všechny postavy a většina humanoidů 2) částečnou - mají všichni ostatní humanoidé, někteří alchymisté a některá zvířata a silnější magické potvory; znamená že průdy tímto jedem způsobené se redukují na polovinu zaokrouhleno dolů (zranění, čas atd. smrt - až po čase) 3) úplnou - mají obvykle nemrtváci, draci a drakům podobní a nestvůry astrální sféry = démoni atd.)

Rozvoj

K oddělení "Nová povolání"

Nebojte se, už jsme Yuhůa přesvědčili o zaklínačovi (pro zkušenější a schopné hráče), hraje se a vychytává se alchymista, na Pravdě byl poprvé zkoušen nový hraničář (hrál ho Buster a hrál ho výtečně) (jo a jsou na něj dost těžké zkoušky, hihi). Ve světě je povolováno po úvaze spoustu různých hybridů. Jinak, Adam připravuje mnicha - také vyšší povolání, ale v toho ještě moc velkou důvěru nemám. Ve světě také funguje nekromant, ale je povolován velmi obezřetně (i když jak to vypadá je celkem vyrovnaný). O paladina od dob Krise není větší zájem a tak se nehraje a jeho pravidla zanikla (nebyla úplně vychytaná). Existuje také šermíř, který se též příliš nehraje, neboť na něj nejsou vhodní adepti a vlastně ani mistři cechu.

Toto je zatím snad všechno co bych na stránkách GAWAINA chtěl poopravit, či kritizovat.

Teď ještě, co se mi momentálně honí hlavou:

  1. PRAVDA bude: Opět budu na konci prázdnin pořádat svět, i když jsem to letos už dělat nechtěl (myslel jsem že se minulá nepovedla), byl jsem opět ukecán (prý to bylo super). Letošní rok si chci ovšem nabrat více organizatorů (takže - ORGANIZÁTOŘI HLASTE SE ) a vytvořit rámcový scénář. Většina doposud používaných pravidel pro svět zůstane zachována, takže o nic nepřijdete. Opět bude snad fungovat hospoda (bude-li mít Ogion s Egonem trochu volna). Co už, ale dopředu jako hráči můžete udělat je, že mi napíšete malou přihlášku do mailu (kdo, kolik lidí, jestli na celou dobu, kolik stanů, jaká povolání atd.) a tím si zajistíte léno, tedy pozemek na stan. Můj mail je arcidruid@centrum.cz, nebo v případě nějakých problémů arcidruid@yahoo.com (v krajní nouzi 0314/524568)
  2. Těším se na SILMARILION: V letošním roce by se měl opět konat SILMARILION, ale né jako v minulých letech letos by ho měl dělat někdo úplně jiný. A to ERWIN. To je celkem rozumný člověk a tak to dává příslib dobré akce. Rozhodně bude-li ho dělat Erwin pojedu se tam podívat.
  3. Trojzubec odložen: Po loňském částečném úspěchu a částečném neúspěchu se letos do organizování Trojzubce nikdo moc nehrne. Ani já ne. Trojzubec totiž vznikl z lítosti nad slabou úrovní Silmarilionu. Říkali jsme si, že takovou hru bychom zvládli i líp a tak jsme to zkusili. Asi to nakonec o něco lepší bylo, ale nebylo to úplně ono a my to víme. A protože letos by se Silmarilion mohl povést, upustili jsme prozatím od dalšího pořádání Trojzubce. Kdyby byl nějaký extrémní zájem o tento typ hry, napište mi (arcidruid@centrum.cz).

Gawain, fantasy hra naživo: www.gawain.pc-slany.cz
Na hlavní stránku - Píše Yuhů - Mail: dusan@pc-slany.cz
Smrt vtipným skřetům!