Aktuality

Červen 1999

Na tuto stránku zamýšlím psát věci, které se zrovna dějí a svým charakterem se nehodí ani do připravovaných akcí ani do seznamu změn těchto stránek. Dlouho mi chyběla a já se ji zdráhal vytvořit, aby nebyl zmatek. Ale nakonec jsem neodolal, takže možná zmatek bude. Nejnovější věci by měly být nahoře. 

Věstníky:

 Jaro 1999, Září 1999, Říjen 1999, Listopad 1999, Prosinec 1999

Jaro 2000, Září 2000, Říjen 2000

Léto 2001, Září 2001

Byla BAruška

A nebyla nic moc. Její hlavní slabina spočívala v tom, že se při ní organizátoři hrající příšery nepotkali s hráči. Kupříkladu já jsem za asi 7 hodin hry byl jen u dvou soubojů. Bar, hlavní organizátor, udělal začátečnickou chybu, když při přípravě scénáře přecenil rychlost hráčů. Pravidla byla možná dobrá, ale neodzkoušela se.

Moc se mi líbila idea svícení. Potkávat hraničáře se vztyčenou pochodní bylo tajuplné. Určitě to použijeme v Gawainovi v jeskyních.

Nebyl špatný mentální souboj, byl trochu jednodušší než gawainský, ale asi moc silný co do účinků. Největší problém spočíval v tom, že se zaklínadla mentálu měla získávat během hry, což se samozřejmě nestalo, protože je do hry nikdo nedal.

Jiné proběhnuvší hry

Leto byl na Šatrhu a velmi si to pochvaloval. Mně se tam moc nechtělo, protože bylo ošklivě, tak jsme jeli na Bilichov sbírat bylinky, ale nakonec jsme hráli asociace.

Ve stejném termínu proběhl Silmarillion. Povídal mi o něm Erwin. Prý to bylo ještě horší než loni (tak to je co říct!), hra se údajně zhroutila po asi třech hodinách. Vyřešily to samozřejmě bitvy. Ačkoli to letos měl organizovat někdo jiný než Dvořák (který to dělal loni), stejně to nakonec všechno udělal Dvořák a samozřejmě zároveň hrál Saurona. Jsem rád, že jsem tam nebyl.

Alchymista se dělá

Pracuje na tom zejména Nekron a já mu do toho strašným způsobem kecám. Váháme, zda to bude základní povolání (asi ne), ale nevíme, kolik lidí by to chtělo hrát (podle zájmu to zažadíme do systému povolání). Koho to zajímá, ať se Adama zeptá na podrobnosti.

Válečnické útoky

Válečnická lobby tlačí na to, aby měl válečník od určité zkušenosti (nebo za dost vrchů, nebo za obou podmínek) útok za dva. Dlouho jsem to rezolutně odmítal, ale nyní jsem zviklán natolik, že o tom začínám uvažovat. Jsem ochoten dát útok za dva válečníkovi, když se trefí zepředu do těla. Do těla je to protože tam by to logicky mělo brát víc životů a je těžší se tam trefit. Zepředu je to proto, aby se zbytečně nezvýhodňovaly překvapivé útoky do zad, které jsou v soubojích spíše otázkou štěstí než umění. Je problém s lokálně zranitelnými postavami, ty by teoreticky mohlo znevýhodňovat, kdyby měly nezranitelné místo na trupu.

Myslím, že by se to mohlo používat od 120 zk a cena by měla být asi 10 vrchů. Mohl by to mít normální válečník.

Napsal jsem koncept pravidel pro šermíře. Jsou ve Wordu 95 a kryté stejným heslem jako normální válečník. Robin na tom má lví podíl. (Výše zmíněná vlastnost tam chybí.) Zajímají mě vaše názory. Některé věci se v tom nelíbí ani mně, ale nevím, jak to udělat jinak, tak raďte. A je potřeba stanovit přesnější ceny schopností.

Jeskyně

Na 19. Gawainovi se zkoušely hrát jeskyně a docela se to povedlo. Skoro se dá říci, že mě to úplně nadchlo. Zamýšlím udělat jedno celé tažení v imaginárních jeskyních. Potřebuji pomoci s vymýšlením různých věcí kolem toho. Například jak dát do pravidel imaginární svícení, jak dělat jednodušeji pasti, jak zjednodušit hraní dveří atd.


Gawain, fantasy hra naživo: www.gawain.pc-slany.cz
Na hlavní stránku - Píše Yuhů - Mail: dusan@pc-slany.cz
Smrt vtipným skřetům!